Wednesday, December 16, 2009

Kekadang aku terfikir

Kekadang aku terfikir siapa aku dibumi yg luas ini
Kecil aku di tengah2 hiruk pikuk kehidupan yg menggila
Melemaskan aku yg kerdil lagi naif
Naif pada segala yang ada didunia ini...

Kekadang kulihat ada insan segak bergaya
Bijak berkata-kata serta lagaknya seperti serba sempurna...
Tapi terkadang aku lihat dia jua ada kelemahan..
Sakit..Kecewa..Menangis..Kehilangan..
Maka aku rasakan dia juga hanya seperti aku

Kekadang aku mencari...arah mana hebatnya dunia pergi
Gah dengan tingginya bangunan pencakar langit
Gahnya dengan kemodenan dan kecanggihan teknologi pikiran manusia
Gah dan angkuhnya manusia menyelongkar kebijaksanaan otak pikiran
Sehingga kadangkala timbul riak..timbul bongkak...dan lupa pada penciptaNYa

Kadangkala aku rasa baiknya tsunami menyedarkan leka
Baiknya Bah besar membersihkan najis pendusta
Menikam si miskin yang hina dina...
Menjadikan si kaya bermaharaja lela....

Kekadang aku rasakan aku perlu berhenti
Berhenti memikirkan siapa aku dibumi ini
Kerna tiada noktah untuk aku terus memikirkannya
Aku hanya insan kerdil dikehidupan ini
Tuhan jadikan aku sebahagian dari kehidupan ini untuk
aku terus bersujud dan berserah diri kepadaNya
Dan itulah jawapan bagi setiap kalut yang aku rasa


suekhalis..\copyright

No comments: